Wsparcie emocjonalne dziecka

Parent Category: Nasza szkoła
Category: Psychoedukacja
Hits: 1289

Osoba pomocna w trudnych emocjach:
- jest, towarzyszy w trudnościach
- słucha
- nie ocenia, nie krytykuje
- jest wsparciem, oferuje swoją pomoc, jeśli jest taka potrzeba
- mówi, że można na nią liczyć i dotrzymuje słowa
- dzieli się swoim doświadczeniem – „miałam podobną sytuację, też wtedy czułam się okropnie...”
- jeśli osoba chce, to przytuli
- pyta czego osoba potrzebuje
- wykazuje zainteresowanie – pyta
- zauważa, że coś jest nie tak
- nazywa to, co widzi, np. „Wydaje mi się, że jesteś zdenerwowany”
- nazywa uczucia osoby i sytuację, która je spowodowała, np. „Jest ci przykro, bo nikt nie pamiętał o twoich imieninach”

Do stworzenia komunikatu nazywającego uczucia warto używać sformułowań typu:
Wydaje mi się, że... (uczucie) + (opis sytuacji)
Mam wrażenie, że... (uczucie) + (opis sytuacji)
Wygląda na to, że... (uczucie) + (opis sytuacji)
Widzę, że... (uczucie) + (opis sytuacji)
Chyba jesteś... (uczucie) + (opis sytuacji)